Mopedens svar på Hummer. Veldig populær hos kjøreskoler og Posten pga. av kjøreegenskaper, kvalitet, enkelt vedlikehold og en utrolig god motor.

Honda Zoomer kom til Norge via importøren Kellox i 2005. De ble markedsført som en kul og annerledes sykkel og forsøkt assosiert med ting som surfing, skateboarding og snowboarding. I USA heter den Honda Ruckus, grunnen til at det er forskjellig navn er at Ruckus er levert med 2 takts motor med forgasser, mens Zoomer leveres med 4 takter og elektronisk innsprøytning.

Custom miljøet i USA og Japan/Asia begynte i det små i løpet av noen år etter lanseringen. Over tiden har dekksparkere, garasjegutter og hobbymekanikere utviklet seg å blitt til store aktører innen aftermarked/custom deler og etterhvert store brands i miljøet.

I Europa har det ikke blitt like populært, land som Nederland, Tyskland, England og Sverige har noe miljø for dette. Hovedsakelig skyldes nok dette at regler for modifisering av sykler er strengere og at det er dyrt å importere deler.

Dessverre for Norges del stanset Kellox importen av Honda Zoomer til Norge i 2012. Dette gjør at det stadig blir færre av de (kondemneres, forfaller osv.). Fordelen er at verditapet ikke blir like stort og at det blir mer og mer unikt å kjøre en Zoomer på norske veier.